Rasul Melayu-sambung

Alhamdulillah akhirnya saya telah mendapat respon daripada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan tentang laporan saya mengenai Rasul Melayu Sesat Zul Kahar. Mereka telah meminta contoh-contoh email sesat ini dan alamat email beliau. Saya telah mengemukakan kepada mereka untuk tindakan lanjut. Saya amat berharap pihak berkuasa agama ini dan juga di negeri-negeri lain dapat mengambil tindakan yang sewajarnya.

Dalam pada itu, saya juga telah banyak menerima email dari pembaca blog ini dan meminta contoh email dan alamat Rasul Melayu Sesat ini. Namun atas dasar kebaikan pembaca saya agak keberatan memberi alamat email dan contoh-contoh email tersebut kerana saya khuatir pembaca akan terpengaruh atau terpesong akidah mereka, nauzubillah.

Saya sangat menghargai keperihatinan pembaca dan email berangkai yang saya sampaikan hendaklah sentiasa di 'forward' demi kebaikkan seluruh umat Islam. Ingatlah jika tidak melakukan sesuatu maka samada kita ini mengiakan ajaran sesat ini atau kita mempunyai iman yang sangat-sanagt lemah sehinggakan perkara asas pemesongan akidah tidak menjadi sesuatu yang ditakuti.

Comments

  1. Assalamu alaykum akhi,
    this 'rasul' should have head chopped off. That's what the Sahabahs would have done and that's what they did. Inshallah that's what I'd do if we're in an islamic state!

    Please in good faith, could you email me the letters to my private email farihin@gmail.com
    I'm formerly from Baha'i religion (ajaran sesat) but alhamdulillah Allah has guided me. I think because of my experience I may have a little more immunity to false prophetic claims biznillah. ;-)

    Please send more details as I'd like to write refutations to his claims on my blog.

    Regards,
    Farihin Fong
    http://farihinfong.blogspot.com
    http://mcs-it.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Small Claim Court: Do-It-Yourself (DIY)

Non Muslim Divorce Proceeding-brief email question & answer

Temporary Occupation of Land