Email Question: Berkenaan Plan Rumah Tidak Mengikut Perjanjian Jual Beli

Salam,

Rumah yg saya beli tidak sama dengan pelan rumah di dalam S&P Agreement. Saya sudah membuat laporan didalam borang Defect Complaint, minta mereka meroboh dan membina rumah mengikut pelan, tetapi hingga sekarang masih tiada jawapan.Saya mungkin terpaksa terima keadaan rumah yang salah dari pelan asal kerana hendak mendiami rumah tersebut secepat mungkin. Saya juga mungkin bercadang untuk menyaman pemaju atas kesalahan tersebut. Saya tidak pasti samada hendak tunggu jawapan dari pemaju dulu, melaporkan kepada KPKT atau terus buat sambungan wayar dan diami rumah tersebut. Apa yg patut saya buat dulu supaya hak saya sebagai pembeli yg hendak menyaman pemaju terjamin?

Terima kasih,
(name deleted)

Comments

Popular posts from this blog

Small Claim Court: Do-It-Yourself (DIY)

Non Muslim Divorce Proceeding-brief email question & answer

Temporary Occupation of Land